Ο Εργοθεραπευτής παρεμβαίνει και δίνει λύσεις στους εξής τομείς :
Κινητικός τομέας
- Ισορροπία κατά τη στάση, τη βάδιση και γενικότερα την κίνηση
- Συμμετοχή στο ομαδικό ή στο ατομικό παιχνίδι
- Υπερενεργητικότητα κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού
- Δραστηριότητες αδρής κινητικότητας
- Στάση σώματος
- Πιάσιμο και πέταγμα της μπάλας
- Αμφίπλευρο και οπτικοκινητικό συντονισμό (πετάω – πιάνω την μπάλα)
- Ρυθμός κίνησης
Λεπτή κινητικότητα
- Χρήση ψαλιδιού
- Χρήση μολυβιού, λαβή, ποσόστωση της δύναμης
- Αντιγραφή σχεδίων, γραμμάτων
- Έλεγχος των αρθρώσεων του χεριού, ώμου, αγκώνα, καρπού, φάλαγγες δακτύλων
- Ταχύτητα και ακρίβεια στην εκτέλεση και ολοκλήρωση δραστηριοτήτων
Γνωστικός τομέας
- Οπτική αντίληψη, διάκριση, εντοπισμός ομοιοτήτων και διαφορών
- Μνημονικές δεξιότητες
- Διάρκεια και ποιότητα της προσοχής κατά την εκτέλεση διαφόρων δραστηριοτήτων
- Χωροχρονικές, προμαθηματικές και μαθηματικές έννοιες
Αισθητηριακός τομέας
- Οργάνωση του αισθητηριακού συστήματος
- Αισθητηριακή απευαισθητοποίηση, όταν το παιδί ενοχλείται από έντονους ήχους ή/και δυσκολεύεται να δεχτεί συγκεκριμένες υφές ρούχων ή αγγίγματα
Συμπεριφορά
- Οργάνωση της συμπεριφοράς σε περιπτώσεις παρορμητικότητας
- Οριοθέτηση και συμμόρφωση με τους κανόνες
Δραστηριότητες καθημερινής ζωής
- Ένδυση και απόδυση
- Κατάκτηση της τουαλέτα